Verslag. 5 - Reisverslag uit Deyme, Frankrijk van Tom en Marian Huisman - WaarBenJij.nu Verslag. 5 - Reisverslag uit Deyme, Frankrijk van Tom en Marian Huisman - WaarBenJij.nu

Verslag. 5

Door: Tom Huisman

Blijf op de hoogte en volg Tom en Marian

05 Juni 2016 | Frankrijk, Deyme

Dinsdag 31 mei
De hele nacht regen gehad. Toen we opstonden nog steeds regen. Koud gedouched en maar wachten tot het opklaart. Het enige positieve was dat de helpdesk van huisman18.waarbenjij.nu heeft het geregeld met de foto,s. Inmiddels weer 22 foto,s bij verslag 3 gezet.
Vanwege de regen maar niet naar het dorp gelopen. Slipgevaar!!!
Boerenbridge s Middags en om half 7 s Avonds afgesproken met Kitty en Kees. (vrienden van Ria en Henny) in het restaurant. Streekmenu vanavond. Heerlijk gegeten en gezellig, het was laat.
Woesdag 1 juni
Henny een beetje brak, oorzaak??????
Eerst boodschappen gedaan en toen op de koffie bij Kitty en Kees. Wat een huis hebben die. 12 ha...Grond eromheen. Geweldig met een gastenhuis etc.........Het was een beetje moeilijk wegkomen bij Kitty en Kees, slipgevaar..........
Verder weer op weg naar het zuiden, alleen maar regen. Wanneer houd dit op?
Om half 6 op een camping in Pujols. Weer een natte troep moesten nu op de weg blijven staan, anders komen we morgen niet weg.
De tv deed het effe niet, Henny kwam klagen had geen Nederlandse zenders.
Tom een tijdje aan de gang, en jawel hoor we hadden weeer tv.
Donderdag 2 juni:
Na een fantastische voorrit van Marian en Tom op weg naar Moissat.
Op de camping aangekomen moesten we door een soort gang.
Maar goed dat we niet boven de 3 meter waren.
En voor het eerst was het droog. Goeie dagen voor de boerenbridge met bitterballen......Plan gemaakt voor vrijdag
Vrijdag 3 juni:
Met zon opgestaan, goh Ria er staat een wasmachine, zullen we maar effe..
Fietsen 2 uur werkelooos buiten gestaan. Om half 12 op pad..
Henny voor de eerste keer in een kerk geweest deze vakantie.
Henny viel op het schilderwerk
Langs het kanaal les deux meres gefietst, alleen aan de verkeerde kant.
Het leek survival.........In het dorp Castelsarrasin dachten we te gaan lunchen.
Eerste restaurant alleen dagmenu, de tweede ging dicht, toen maar stokbrood gekocht en op een bankie opgegeten......Heerlijk
Boerenbridge en jawel hoor.....met haring (natuurlijk Henny en Marian)
Nu bijna vijftig euro in kas. Dat wordt smullen.
Zaterdag 4 juni:
Vandaag naar Toulouse, we dachten daar een camping te vinden, maar vraag niet wat voor een. Een autosloperij ernaast, en een hek voor de camping. het leek op een zigeunercamping, dus .........doorrijden. Na 30 km, in Deyme een mooie camping gevonden. De eigenaresse reed ons rond in een golfkar. Allervriendelijkste mensen.
Rustige camping met mooi sanitair.
Zondag 5 juni:
Vandaag, ontbijt met gebakken eieren (klusje voor Tom).
Al om 10.30 op pad met de fiets. Mooie verharde fietspaden langs het Canal du Midi. Het is Zondag dus veel fietsverkeer .Prachtige fietsroute van sluisje naar sluisje.
Onderweg geluncht, en waren om 3 uur weer op de camping. Mieren op bezoek bij Henny, daar kon hij niet tegen, dus verkassen........
Vandaag prachtig weer, het begint nu op iets te lijken. Straks de kaartpot spekken en morgen weer verder........

• 05 Juni 2016 - 17:19

Greet En MAri:

Hallo luitjes, het woord nu eindelijk beter weer. Lekker de kaartprot al gespekt,
    Dat is het voordeel van de regen zullen we maar zeggen.
    Leuke foto,s jullie zien er allemaal goed uit.
    We zien uit naar de volgende trip.
    Groetjes Mari en Greet.

• 06 Juni 2016 - 12:23

Iet:

Jullie maken nog eens wat mee zeg.hier is het steeds prachtig weer bij toos is het ook al niet best geloof ik.
    Gezellig met kit en Kees zeg ,maar jullie vermaken je wel zo te horen .

• 06 Juni 2016 - 14:24

Wiel En Uus:

Hoi kampers (campers kan ook)
    Eindelijk jullie verslagen gelezen. Het lijkt Spanje wel met alle kou en regen. Voor ons was het een luxe toen we het warme Frankrijk in konden..... maar ondañks alle nattigheid vermaken jullie je ook zo te lezen.
    wij hebben op de terugweg een heel stuk canal du centre gevolgd. Ook dat is leuk. Inmiddels zijn jullie alweer een eind op scheut. Veel mooi weer voor de rest van jullie reis en veel plezier.
    gr.wiel en uus

• 10 Juni 2016 - 21:14

Irene:

Leuke foto's hoor. Korte broeken weer :-)