Verslag 7 - Reisverslag uit Bourg-en-Bresse, Frankrijk van Tom en Marian Huisman - WaarBenJij.nu Verslag 7 - Reisverslag uit Bourg-en-Bresse, Frankrijk van Tom en Marian Huisman - WaarBenJij.nu

Verslag 7

Door: Tom Huisman

Blijf op de hoogte en volg Tom en Marian

18 Juni 2016 | Frankrijk, Bourg-en-Bresse

Verslag 7:
MAANDAG 13 juni:
Vandaag rustdag, dus wassen en klussen. Vannacht heeft de waterpomp van Henny het nu helemaal begeven. Hij doet nu helemaal niets meer, geen stroom. Zekering nagekeken die is goed. Meerdere camperaars hebben geinteresseerd ernaar
gekeken. We missen Mari nu nog meer. Morgen naar de garage bij Nimes.
Aan het eind van de dag de zon weg en betrokken en een paar druppels gevallen.
DINSDAG 14 juni:
Om 09.00 uur o pad naar de garage bij Nimes. "Avez vous une rendez vous " vroeg een lelijk oud vrouwmens. Non, maar na een half uur kwam er toch een monteur kijken. Na veel meten ging de auto de garage in en wij mochten er niet bijblijven.
Na een klein uurtje de uitslag: nieuwe pomp geplaatst en de keukenkraan is kapot.
De rekening betaald en terug naar de Lidl voor inkopen.
Op weg naar een wijnboer in Uzes. Daar zouden wij ook Lou en Lia met de hond Rosa (reisgenoten van Marian en Tom in Schotland) treffen. Om 14.00 uur was het gezelschap compleet. De wijnboer bezocht en natuurlijk wijn gekocht. Daarna het oude vriendelijke stadje Uzes ingegaan en op een terrasje wat gedronken. Een kluitje oude vrouwen zat naast ons eentje van 88 jaar maakte van ons een foto en vroeg daarna ons e- mail adres om de foto op te sturen. Je maakt zo nog eens iets mee!!!,
Heerlijk geslapen bij de wijnboer, stond helemaal vol met ruim 15 campers.
WOENSDAG 15 juni:
Vandaag met 3 campers naar Vaison la Romaine. Al na 3 minuten waren we de leider Henny kwijt. Wel telefonisch contact met hen. De nieuwe leider Lou reed rechtstreeks naar de afgesproken camping "La Theatre Romain". Helaas vol, dus uitwijken naar een andere camping "Carpe Diem". Henny en Ria kwamen ruim later daar aan. Ze hadden op hun gemak onderweg koffie gedronken en gestopt voor kersen. De club is weer compleet. 3 mooie plaatsen naast elkaar.
S'middags zwemmen en Tom mocht op Rosa passen. Om 17.00 uur happy hour. Tom zakte door zijn stoel heen. Henny op zoek naar een boormachine en boortjes. En natuurlijk dat lukte hem. Een en ander provisorisch gemaakt met behulp van Lou.
Rond 20.00 begon het flink te regenen en s'nachts nog veel meer.
DONDERDAG 16 juni:
Marian kwam uit de camper en schoof bijna onderuit. Wat een gladheid en modder. De camper van Tom en Marian stond precies tuusen twee modderstromen. Tom had grind gevonden om een pad naar de deur te maken. Op advies van meerdere een andere plek gevonden. Met vereende krachten het mogelijk gemaakt om te verhuizen.
Rond elf uur te voet met z'n allen naar de "ancienne cite" van Vaison la Romaine. Behoorlijk klimmen en prachtige doorkijkjes. Henny dacht eerst beneden te blijven met Ria. Toch mee naar boven en de moeite waard!
Beneden een restaurantje gezocht, niet helemaal wat we hadden gedacht maar hadden het gezellig. Happy Hour bij Lou en Lia. Gezellig en op het einde ook nog cantate van Lia. Wij waren erg onder de indruk.
Morgen gaan onze wegen uiteen. Lou en Lia via de Gorge du Ardeche Wij blijven nog vlakbij. Morgen meer info.
VRIJDAG 17 juni:
Vanmorgen afscheid genomen van Lou en Lia. Daarna naar de Lidl om weer boodschappen te doen. Toen met 2 campers naar Le Poet Laval. Prachtige rit en met name de ervaring over de romeinse brug bij Noyons. Prachtige natuur en voor het eerst velden met de paarse lavendel. Marian heeft voor het eerst onderweg weer gefilmd. Rond 13.00 uur op de camping municipal Lorette in Le Poet-Laval. Boerenbridge buiten,en s Avonds een behoorlijke bui, camping een paar uur zonder stroom.
ZATERDAG 18 juni:
Vandaag opgestaan met regen, dus maar weer verder rijden richting noorden.
Bij lac de Bourget slecht weer, toen maar richting Bourg en Bresse.
Het weer werd beter.
Bij de camping municipal in Bourg en Bresse stonden we voor een gesloten deur. Camping gesloten! Doorgereden 10km verder naar La Plazza. Weer een municipal. Prachtig gelegen en erg rustig aan een bruin meertje waar ze aan het vissen waren. Morgen weer verder in de richting van de Elzas.

• 19 Juni 2016 - 14:37

Iet Zusje Ria:

Zo maken jullie nog eens wat mee lees ik maar ja anders is het ook saai .
    En mannen vandaag toch wel een beetje verwent toch vaderdag.
    Het weer is niet altijd geweldig maar als je het maar naar je zin heb.
    Goeie reis verder,

• 19 Juni 2016 - 20:30

Mari En Greet:

Het zit allemaal niet mee. De pomp word standaard bericht , nee hoor erg vervelend.
    En Tom woord je toch te zwaar of komt het door de regen, dat je door de stoel zakt.
    Marjan had je bijna een modderbad gehad is wel goed voor je huid hoor.
    Maar lekker wijn geproefdt wij hebben mee geproost met jullie.
    Hier is het nog niks maar dat horen jullie wel als jullie thuis zijn
    Groetjes en nog veel plezier .

• 20 Juni 2016 - 22:51

Liedy:

Wanneer de bomen niet zo groen zouden zijn, kun je je in een herfstscenario wanen. Na vandaag wordt het hier beter, wil je daar van genieten dan kom maar gauw deze kant op.