Verslag 6 - Reisverslag uit Lunel, Frankrijk van Tom en Marian Huisman - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit Lunel, Frankrijk van Tom en Marian Huisman - WaarBenJij.nu

Verslag 6

Door: Tom huismanl

Blijf op de hoogte en volg Tom en Marian

12 Juni 2016 | Frankrijk, Lunel

VERSLAG 6:
Maandag 6 juni:
Vandaag naar Castelnaudary, bij de camping kwamen we er achter dat die nog dicht was. Besloten om door te rijden naar camping la cite in Carcassonne. Daar waren Tom en Marian al eerder geweest in 2009
Dinsdag 7 juni:
Te voet naar Carcassonne gelopen, een mooie middeleeuwse stad. Rondgeslenterd, later naar de oude Romeinse brug gelopen. Prachtige oude middeleeuwse ommuurde stad. Veel touristische winkeltjes. Gelunched en weer terug naar de camping
Woensdag 8 juni:
Vandaag een lange rit (12km) naar Trebes ,hahaha.....
Genoten aan de haven op een terrasje. Lekker pilsje bij mooi weer
Donderdag 9 juni:
Vandaag langs het kanaal gefietst tot Marseillette ,daar wat gedronken en terug naar het haventje van Trebes, waar we geluncht hebben, lekkere tapa's ( garnalen/ inktvis en ham met een tomatensaus.
sAvonds uit eten op de camping. Viel wat tegen.
Vrijdag 10juni
Vandaag gereden naar Colombiers,ongeveer 60 km,
Dit plaatsje ligt 6km van Beziers. leuke camping met zwembad, dat belooft wat.
Helaas s'middags regen, dus boerenbridge binnen. De pot is inmiddels al aardig gespekt.
Marian en Tom s'avonds in de kantine naar voetbal gekeken. Frankrijk moest spelen. Aangepaste prijzen voor de consumpties, wijn 1,75€ per glas.
Zaterdag 11 juni:
Slecht begonnen. Tom had een lekke achterband. Met veel moeite de nieuwe binnenband gemonteerd. Helaas de kabel voor de electrische aandrijving is half doorgesneden. Met een nieuwe poging ook dat weer gerepareerd, zodat hij weer kon fietsen.
Langs het canal gefietst naar Beziers. Een pad met kiezelstenen, niet echt leuk. In Beziers over de oude brug naar de kathedraal. Het was wel een hele klim, maar electrisch ging het goed. Met hulp van de politie, die ons voorreed, de kathedraal gevonden. Tom had de weg gevraagd aan de politie. Lachen, lachen, wij als zotten er achteraan.Tegenover het stadhuis heerlijk de lunch gebruikt Mossels en bruchetta. Toen weer terug naar de camping. S'avonds op de camping gegeten en voetbal gekeken. Heerlijk gegeten voor aanvaardbare prijzen. Morgen weer verder.
Zondag 12 juni
Vandaag een verrassingstocht. Henny rijdt voor. Naar de Camarque, het plaatsje Lunel. Mooie camping, wel een plaats onder de bomen gezocht, anders is het veel te warm. Was even zoeken, dus geen beeld voor de EK vanavond , jammer..............
Wel 3 zwembaden dus dat wordt zwemmen vanmiddag. Heerlijk geluncht met kwekkeboom kroketten, meegenomen van thuis.

• 12 Juni 2016 - 17:29

Mari En Greet:

Hoi, wat een herkenbare foto,s wij zijn daar ook geweest bij dat kanaal gefietst. Een jaar of 6 terug. En ja de politie. Is je beste vriend weet je nog in Spanje.
    Het word gelukkig weer mooi weer dan maar de schaduw opzoeken. Zo te zien zijn jullie al lekker bruin. De haring was zalig hè Marjan en Henny.
    Verder nog heelveel plezier en goede reis.

• 13 Juni 2016 - 21:06

Inge:

Tjonge dat ziet er weer uit dat jullie aan het genieten zijn.
    Houwe zo!!!!!!!!!!!

XXX

• 13 Juni 2016 - 22:25

Iet :

Jullie klimmen wat af zeg knap hoor en nu lekker weer .
    Fijn dat Ik je ff gezien heb gisteren.
    Dikke

• 14 Juni 2016 - 13:36

Liedy:

Hoi zojuist al jullie verhalen even gelezen. Leuk hoor om jullie wederwaardigheden even digitaal mee te maken. Wij hebben een goede week aan de Moezel doorgebracht. Met alleen op de dinsdag regen overdag. 's Avonds af en toe een fikse onweersbui. Verschillende fietspaden langs de Moezel ondergelopen in verband met Hochwasser. Nou jongens ik hoop dat het tweede deel van jullie trip met wat meer zonneschijn verloopt en stuur dan wat deze kant op, kunnen we wel gebruiken. Ga nu op mijn gemak eens door jullie foto's lopen. Groeten ook van Wim. Liedy